Sunday, September 10, 2023

Apropå Doreen Virtue

Denna märkliga författare som jag skrivit om några gånger har förstås också en webbsida. Den kan läsas här. Där kan ni få reda på hur satanisk New Age är - och hur Satan ligger bakom detta obehagliga fenomen. Som alla med intresse för sin själs salighet bör undvika.

Själv har mitt intresse för New Age alltid varit måttligt. För att nu uttrycka det lite försiktigt.

Det mesta i New Age-väg har jag nog uppfattat som antingen töntigt, absurt eller likgiltigt.

Men....

Ju mer jag tar del av Doreen Virtues predikningar ju mer känner jag en helt oemotståndlig lust att köpa böcker om kristaller, lära mig hur man ställer horoskop, praktisera numerologi, lägga tarotkort eller kanske försöka minnas tidigare liv.

Om inte annat för att bevisa att dessa för all del vanligtvis så tråkiga verksamheter är ganska så harmlösa.

Så om någon kommer på mig med att bedriva "numerologiska" analyser av talvärdet hos mina bekantas namn, eller lägga tarotkort för att ta reda på om dagens rätt på mitt favoritcafé blir ovanligt god tisdagen den 12 september - kan jag ju bara skylla på Doreen Virtue.

Men det var nog inte det hon ville uppnå med sina predikningar. Ibland går ju saker man tänker sig alldeles oerhört mycket fel...

Tarotkort - livsfarliga, töntiga eller tråkiga?

 

No comments:

Post a Comment